Logo

Ulkomainonnan termit

DOOH sanasto

Outshinen vaikuttavat digipinnat tavoittavat suuren yleisön ja aikaansaavat tuloksia nopeasti. Näkyvyys mieleenpainuvassa mediaympäristössä vahvistaa brändiä ja näkyvyys voidaan kohdentaa juuri haluamallesi kohderyhmälle sekä alueelle. Tutustutaan tarkemmin ulkomainonnan lyhenteisiin, käsitteisiin ja niiden merkitykseen.

CPT/CPM (Cost Per Thousand/Cost Per Mille)
:

  • CPT/CPM kuvaa kontaktihintaa.
  • Ulkomainonnan kustannus per kontakti on niin alhainen, että yksikkönä käytetään tuhatta, jolloin saadaan helpommin verrattavia euroja per kontaktia.

DOOH (Digital Out Of Home):

  • DOOH erottaa digitaalisen ulkomainonnan perinteisestä ulkomainonnasta (OOH).
  • Viesti esitetään digitaalisella näyttölaitteella julisteen tai muun staattisen välineen sijasta.

OTC (Opportunity To Contact):

  • OTC on useimmin käytetty arvo mainospaikan tavoittavuudelle.
  • Se kertoo, kuinka monta kertaa kyseinen mainospaikka voidaan nähdä.

VAC (Visibility Adjusted Contact):

  • VAC on johdannainen OTC:stä.
  • Siinä otetaan huomioon kulkusuunnat sekä mahdollisesti mainospaikan koko ja näkyvyys.

NIT/Candela (CD)/Lumen:

  • NIT, Candela (CD) ja Lumen kuvaavat mainoslaitteen kirkkautta.
  • Auringonpaiste on noin 100 000 nit, ja yhden kynttilän kirkkaus vastaa yhtä candela (cd).
  • Lumen on candela per neliömetri, ja NIT käytännössä synonyymi candelalle.

Pikseli (Pixel):

  • Pixel on lyhenne sanoista “Picture Element”.
  • Se on pienin mahdollinen elementti, joka voidaan esittää mainospaikassa.

Resoluutio:

  • Resoluutiolla kerrotaan mainoslaitteen pikselimäärä vaaka ja pystysuunnassa.

SOV (Share of Voice):

  • SOV ilmaisee, kuinka iso prosentuaalinen osuus yhdellä aineistolla on mainospaikan kaikista aineistoista.

Näyttökerta:

  • Näyttökerta on lukuarvo, joka kertoo kuinka monta kertaa aineisto esitetään tietyn aikavälin sisällä.

Outshinen tarjouksissa ja suunnittelutyökalussa esitetään kontaktimäärät OTC lukuina ottaen huomioon näyttökertojen määrä ja aika. Pyydä tarjous myynnistämme tai tilaa näkyvyys verkkopalvelustamme.

ps. tiesitkö, että CPM lyhenteen M kirjain tulee latinasta ja tarkoittaa tuhatta.

  • Ulkomainonnan kasvu
    Ulkomainonta kasvaa ennätystahtia – hyödynnä Outshinen uudet mahdollisuudet

    Syyskuussa ulkomainonta nousi kolmanneksi suurimmaksi mediaryhmäksi, heti television ja verkkomedian jälkeen (Kantar). Kasvuvauhti on huimaa: ulkomainonnan osuus mediamainonnasta kasvoi 19,4 % viime vuoden syyskuuhun verrattuna ja kattaa jo 12,6 % koko mediamainonnasta.

  • Greetings from Oulu
    Outshinelle Oulun kattavin verkosto 15 vuoden ajaksi!

    Outshine valloittaa Oulun pysäkkikatosten mainospaikat voitettuaan kaupungin järjestämän kilpailutuksen peräti 15-vuotiselle sopimuskaudelle. Outshine tarjoaa alueen kattavimman ulkomainonnan verkoston ja vahvistaa asemaansa tavoittavimman digitaalisen ulkomainonnan myyjänä. “Tuomme markkinoille Oulun kattavimman digitaalisen ulkomainonnan tuotteen. Mainostajat voivat hyödyntää pintoja yhdellä aineistokoolla, kuten myös Helsingissä”, kertoo Outshinen toimitusjohtaja Jani Lepistö.

  • Kirkkaasti tavoittavin
    Kirkkaasti tavoittavin

    Tavoita Suomen suurimmat yleisöt Helsingin laajennetussa kantakaupungissa! Helsingin laajennettu kantakaupunki tarjoaa mainostajille ainutlaatuisen mahdollisuuden: Suomen suurimmat kontaktimäärät yhdistettynä maan parhaaseen ostovoimaan. Outshine tarjoaa yksinoikeudella kattavimman digitaalisen ulkomainosverkoston, joka tavoittaa juuri oikeat ihmiset oikeassa paikassa.

Outshine.fi käyttää evästeitä!

Käytämme sivustollamme evästeitä ja muita vastaavia tekniikoita. Evästeiden avulla kerätyn tiedon ansiosta voimme tarjota sinulle parempia palveluja käyttökokemuksen, mainonnan kohdentamisen ja sivuston toiminnan suhteen. Evästeitä käytetään myös kävijämittaukseen.

Haluatko sallia evästeet?