Työkalumme kehittyvät uudella kohderyhmädatalla
Nyt löydät suunnittelutyökalustamme entistä tarkempaa kohderyhmädataa mainospaikoistamme. Datasta ilmenee yleisön sukupuolijakauma, tulotaso sekä koulutus. Tieto on peräisin Tilastokeskuksen avoimesta Paavo-tietokannasta.
Tarkempaa raportointia veloituksetta
Työkalumme yhdistää datalähteistä tuodun tiedon mainospaikkoihin, ja muodostaa automatisoidusti tiedot niin yksittäisiin sijoituspaikkoihin kuin myös kokonaisuuksiin. Kohderyhmädata tuodaan helmikuun 2024 aikana myös raporteille, mitkä asiakkaamme saavat jatkossa veloituksetta käyttöönsä. Raporttien avulla voidaan pureutua mainonnan suorituskykyyn ja läpinäkyvästi todentaa, miten ostetut näyttökerrat ovat toteutuneet.
Datan alkuperä
Alkuvaiheessa kohderyhmädata perustuu Tilastokeskuksen avoimena datana tarjoamaan Paavo-tietokantaan, mistä saamme tietoa postinumeroalueen perusteella. Työkalumme hakee tiedot mainospaikoille viiden (5) kilometrin säteeltä, joten vielä tässä kohtaa data ei huomioi kohderyhmien liikkuvuutta. Rikastamme työkaluamme jatkossa muillakin datan lähteillä, joten raportointimme kehittyy jatkuvasti tarkempaan suuntaan.