Logo

Tampereen Kannen areena ja Nokia ovat tänään allekirjoittaneet viisivuotisen yhteistyösopimuksen

Areena

Tampereen Kannen areena ja Nokia ovat tänään allekirjoittaneet viisivuotisen yhteistyösopimuksen sisältäen option viiden vuoden jatkosopimuksesta. Sopimuksen myötä joulukuussa 2021 valmistuva areena on tästä päivästä alkaen Nokia Arena. Vuosittain jopa miljoonaa kävijää palveleva Nokia Arena on rakennettu Tampereen keskustan välittömään läheisyyteen ja se on yksi Euroopan moderneimmista monitoimiareenoista.

Nokia Arena avautuu yleisölle joulukuussa 2021 mahdollistaen vierailijoille innovatiiviset digitaaliset kokemukset ja tapahtumat, maailmanluokan urheilu-, kulttuuri- ja viihdetapahtumista konferensseihin. Areenalla on panostettu vahvasti tapahtumien elämyksellisyyteen ja digitaalisuuden tuomaan lisäarvoon.

Nokia Arenaa ympäröivälle alueelle rakentuu kattava palvelutarjonta, johon kuuluu muun muassa laadukas hotelli ja ravintolamaailma. Nokia Arena on myös vuoden 2022 jääkiekon MM-kisojen päänäyttämö.

”Olemme ylpeitä tämän historiallisen yhteistyön julkistamisesta. Nokian tarina sai alkunsa täällä Tampereella 156 vuotta sitten ja Suomella ja Tampereella on edelleen tärkeä rooli Nokian teknologiajohtajuuden varmistamisessa. Elämyksellisyyden ja digitaalisuuden merkitys niin fyysisissä kuin virtuaalisissa kohtaamisissa tulee muuttumaan merkittävästi 5G-teknologian tuomien mahdollisuuksien myötä. Nokia Arena tulee olemaan edelläkävijä musiikin, urheilun ja liike-elämän kohtaamisissa ja ennen kaikkea, se on suomalaisen osaamisen näyteikkuna maailmalle”, sanoo Nokian Matkapuhelinverkot-liiketoimintaryhmän johtaja ja Suomen maajohtaja Tommi Uitto.

“Tämä on hieno hetki meille. Olemme erittäin ylpeitä yhteistyöstä ikonisena brändinä ja teknologiajohtajana tunnetun Nokian kanssa. Nokialla on pitkä historia koko Tampereen ja Suomen teknologiaosaamisen kehittämisessä. Meille oli tärkeää löytää kumppani, joka jakaa visiomme ja arvomme. Lisäksi halusimme, että kumppanilta löytyy näkemystä uusien teknologioiden hyödyntämisestä ja kävijäkokemuksen kehittämisestä. Nokiassa yhdistyvät nämä kaikki”, toteaa Nokia Arenan toimitusjohtaja Marko Hurme.

Elisa ja Nokia rakentavat Nokia Arenalle 5G-verkon, joka luo pohjan tapahtumaelämyksen kehittämiselle ja kattaa sekä tapahtumatuottajille että yleisölle suunnattuja Nokian uusimpaan teknologiaan pohjautuvia 5G-palveluja. 5G-teknologian pienempi viive ja kasvanut verkon kapasiteetti tuovat uusia mahdollisuuksia katsojakokemuksen kehittämiseen.

Nokia Arena

Nokia Arena on ensimmäinen kaupungin ydinkeskustaan nouseva elämysareena Euroopassa. Areenan urheilu-, viihde- ja kongressitarjonnasta vastaavat Suomen johtavat toimijat. Hotellitoiminnasta vastaa Lapland Hotels ja ravintolatarjonnan takaa löytyvät muun muassa NoHo Partners, Hartwall, RedBull ja Anora. Viihteen lippulaivana toimii Veikkauksen kasino. Lisäksi Tapparan ja Ilveksen kotipelit muodostavat tärkeän osan tapahtumista. Lipunmyynnistä kaikkiin tapahtumiin vastaa Lippu.fi.

Energiat areenalle toimittaa Tampereen Sähkölaitos ja turvallisuus- ja lukitusratkaisut Abloy. Areenan työvoimakumppani on Eezy ja tietoliikenneyhteydet toimittaa Elisa. RTK-Palvelu Oy vastaa areenan kiinteistöpalveluista ja jäänhoidosta. Hygieniaratkaisut areenalle toimittaa Tork. Areenan mainosnäyttöjen myynnistä vastaa Outshine Oy. Nokia Arena valmistuu joulukuussa 2021 ja areenalle mahtuu jopa yli 15.000 katsojaa. Nokia Arenan omistavat LähiTapiola, OP, Ilmarinen, SRV sekä Tampereen Kaupunki.

Areenan mainosnäyttöjen myynnistä vastaa Outshine

Areenalla ja sen ympäristössä sijaitsevat yli 200 digitaalista näyttöä herättävät brändit henkiin ja varmistavat pääsyn suomalaisten sydämiin. Näytöt piirittävät areenan ja tavoittavat laajalta säteeltä, tulitpa kaupunkiin mistä suunnalta tahansa. Mainonta kohdataan ensimmäistä kertaa heti Tampereelle tultaessa, kun julkisivussa sijaitseva Pohjoismaiden toiseksi suurin, 186m2 suuruinen digitaalinen näyttö vangitsee katseet. Tienvarsilla sekä areenan ympäristössä lukuisat jättikokoiset LED-pinnat sekä lähialueen yhdeksän toteeminäyttöä jatkavat tarinaa ja varmistavat kampanjan läpimenon. Pääsisäänkäynnillä katsojia sekä ohikulkijoita tervehtii Pohjoismaiden suurin, peräti 200m2 kokoinen digitaalinen näyttö, mikä mahdollistaa uudella MESH-teknologiallaan brändeille aivan uudenlaiset toteutukset.

Nokia areena

Nokia areena
  • DOOH sanasto
    Ulkomainonnan termit

    Outshinen vaikuttavat digipinnat tavoittavat suuren yleisön ja aikaansaavat tuloksia nopeasti. Näkyvyys mieleenpainuvassa mediaympäristössä vahvistaa brändiä ja näkyvyys voidaan kohdentaa juuri haluamallesi kohderyhmälle sekä alueelle. Tutustutaan tarkemmin ulkomainonnan lyhenteisiin, käsitteisiin ja niiden merkitykseen.

  • Suunnittelutyökalu
    Työkalumme kehittyvät uudella kohderyhmädatalla

    Työkalumme kehittyvät uudella kohderyhmädatalla Nyt löydät suunnittelutyökalustamme entistä tarkempaa kohderyhmädataa mainospaikoistamme. Datasta ilmenee yleisön sukupuolijakauma, tulotaso sekä koulutus. Tieto on peräisin Tilastokeskuksen avoimesta Paavo-tietokannasta.

  • Helsinki katumainostaulu
    Ei uusia valituksia: Helsingin ulkomainonta etenee pian

    Helsingin ulkomainoskilpailutus etenee: sopimukset allekirjoitetaan ja upeat uutuudet valloittavat Helsingin katukuvan. Markkinaoikeuden päätökseen liittyvä valitusaika umpeutui 4.1.2024, eikä Clear Channel enää hakenut päätökseen valituslupaa.

Outshine.fi käyttää evästeitä!

Käytämme sivustollamme evästeitä ja muita vastaavia tekniikoita. Evästeiden avulla kerätyn tiedon ansiosta voimme tarjota sinulle parempia palveluja käyttökokemuksen, mainonnan kohdentamisen ja sivuston toiminnan suhteen. Evästeitä käytetään myös kävijämittaukseen.

Haluatko sallia evästeet?