Markus Grannenfelt on nimitetty Outshinen EVP, Strategy and Marketing -tehtävään 4.8 alkaen. Samalla hänestä tulee myös yhtiön johtoryhmän jäsen ja osakas. Uudessa roolissaan hän johtaa Outshinen strategiatyötä sekä kehittää markkinointia ja datan tehokasta hyödyntämistä. Viime vuonna yritys kasvatti liikevaihtoaan 56 prosenttia lähes 5 miljoonaan euroon.
Grannenfelt siirtyy Outshinelle vuosikymmenen mittaiselta uralta mediatoimisto OMD Finlandilta, jossa hän toimi toimitusjohtajana ja kasvatti toimiston markkinoiden toiseksi suurimmaksi yksittäiseksi brändiksi. Hän on tehnyt koko uransa markkinoinnin ja median parissa, ja hänellä on yli 25 vuoden kokemus digitaalisen liiketoiminnan kehittämisestä sekä yrittäjänä että sijoittajana.
"Ulkomainonta on nyt ratkaisevassa murroskohdassa. Mediaryhmä on noussut kolmanneksi suurimmaksi Suomessa, ja samalla sekä media että mainostajat digitalisoituvat vauhdilla. Outshinen kaltaiset toimijat, joilla on oma inhouse-kehitystiimi, teknologia-alusta ja skaalautuva liiketoimintamalli, ovat erinomaisessa asemassa hyödyntämään tätä kehitystä. Meillä on jo nyt kansainvälisen tason alusta, joka mahdollistaa ulkomainonnan ostamisen itsepalveluna samaan tapaan, kuin Metan ja Googlen alustoilla. On innostavaa hypätä mukaan tiimiin, joka ei vain seuraa muutosta – vaan johtaa sitä", Markus Grannenfelt kertoo.
Outshine tunnetaan näyttävistä digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) ratkaisuistaan keskeisillä paikoilla suomalaiskaupungeissa. Uusimman teknologian ansiosta kampanjoissa voidaan hyödyntää reaaliaikaisuutta, vuorovaikutteisuutta ja pelimaailmasta tuttuja toimintamalleja, 3D-elementtejä sekä dataohjattua digimarkkinointia – asioita, joita ei aiemmin ole ulkomainospinnoilla nähty.
“Uudessa tehtävässäni haluan varmistaa, että ymmärrämme kuluttajien käyttäytymistä ja liikkeitä yhä syvällisemmin – ja että tämän pohjalta rakennamme brändeille ja mainostaja-asiakkaillemme ratkaisuja, jotka tuottavat selkeää liiketoimintahyötyä. Outshine on ketterä ja yrittäjähenkinen organisaatio – juuri sellainen, jossa tunnen oloni kotoisaksi”, jatkaa Grannenfelt.
DOOH-mainonnan kasvu on merkittävä ilmiö niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Sen suosiota kasvattavat erityisesti digitalisaatio, urbanisaatio ja teknologiset innovaatiot. DOOH tarjoaa brändeille mahdollisuuden yhdistää perinteisen ulkomainonnan näkyvyys digitaalisen median dynaamisuuteen.
"Digitaalisen ulkomainonnan odotetaan kasvavan yli 10 prosentin vuosivauhtia pitkälle 2030-luvulle. Kasvumahdollisuudet ovat valtavat – mutta niiden hyödyntäminen vaatii teknologian, datan ja luovan markkinointiajattelun yhdistämistä. Markus tuo Outshinelle juuri tätä osaamista. Olemme tehneet yhteistyötä aiemminkin, ja olen erittäin iloinen ja ylpeä saadessani hänet nyt mukaan vauhdittamaan Outshinen seuraavaa kasvuloikkaa”, Outshinen toimitusjohtaja Jani Lepistö linjaa.
Yrityksen vahva kasvu jatkunut tänä vuonna
Vuosi 2024 oli Outshinen vahvan kasvun vuosi: liikevaihto nousi 4,84 miljoonaan euroon (+56 %) ja kannattavuus kehittyi erinomaisesti käyttökatteen (EBITDA) yltäessä yli 1,7 miljoonaan euroon, joka vastasi yli 35 prosenttia liikevaihdosta. Markkinaa nopeampi kasvu on jatkunut, ja tämän vuoden liikevaihto on jo ylittänyt viime tilikauden.
Outshine tarjoaa ulkomainontaa yli 60 paikkakunnalla Suomessa. Vuonna 2024 yhtiö voitti Suomen suurimman ulkomainoskilpailutuksen keskeisimmät osa-alueet ja aloitti pitkäjänteisen yhteistyön Helsingin kaupungin kanssa lähes 11 vuoden sopimuksella. Vuonna 2025 Outshine aloittaa pitkäjänteisen yhteistyön Oulun kaupungin kanssa 15-vuotisella sopimuksella voitettuaan pysäkkikatosten ulkomainonnan kilpailutuksen.
Yhteenveto Markus Grannenfeltin urasta:
- OMD Finland – 2015–2025 – Toimitusjohtaja
- Intellipocket – 2013–2015 – Toimitusjohtaja
- Two Men and a Dog – 2014– – Neuvonantaja / Sijoittaja
- Trigger Isobar South Africa – 2010–2012 – CEO (Johannesburg & Cape Town)
- White Sheep / Isobar Finland – 2003–2010 – Perustaja ja toimitusjohtaja
- Unioni – 2004–2007 – Senior Partner, Creative Director
- BBDO & kliQue plus – 1998–2002 – Luova johtaja ja partneri
Lisätiedot:
Markus Grannenfelt
EVP, Strategy and Marketing
markus.grannenfelt@outshine.fi
050 372 5923
Jani Lepistö
CEO
jani.lepisto@outshine.fi
050 560 8425