Yhteistyö
HJK ja Outshine avasivat pelikauden yhdessä

Heti, kun futiskausi starttasi käyntiin, alkoi kuhina Bolt Arenalla ja sen laidalla. HJK:n ja Outshinen yhteistyö tuo stadionin sykkeen, pelipäivien jännityksen ja Klubin tuoreet kuulumiset suoraan kaupunkilaisten eteen, reaaliajassa ja digitaalisesti. Stadionin Urheilukadulle avautuviin ikkunoihin on asennettu neljä uutta digitaalista näyttöä, jotka heräävät eloon pian, kun jalkapallokausi pääsee kunnolla vauhtiin.
Mitä ihmettä tuolla tapahtuu! Ketä vastaan pelataan tänään? Kuka teki maalin? Entä milloin Teemu Pukilla on syntymäpäivä? Tai mitä muuta haluaisit tietää…? Kohta saat vastauksia, kun uudet diginäytöt mahdollistavat kurkistuksen stadionin ja HJK:n arkeen. Myös lounasravintolan kuulumiset, tulevien konserttien tunnelmat ja muut ajankohtaiset tapahtumat saavat tilaa, kukin vuorollaan. Kaupunkilaisille diginäytöt ovat kuin kutsu tulla osaksi yhteisöä ja alkavaa kautta – ihan vain vilkaisemalla ikkunaa.
”Haluamme tehdä kotistadionista ja Bolt Arenasta helposti lähestyttävämmän ja elävämmän osan kaupunkikuvaa. Nyt ihmiset voivat ohikulkiessaan katsoa mitä täällä tapahtuu, kuka siellä seuraavaksi pelaa ja mitä kaikkea muuta HJK:n ikoninen kotistadion pitää sisällään”, HJK:n kaupallinen johtaja Sirja Luomaniemi sanoo.
Elämyksellisyyttä ja informaatiota

Yhteistyön myötä kaupunkilaiset pääsevät lähemmäksi HJK:n pelaajien arkea ja pelitapahtumia. Outshinen teknologia tekee näytöistä helposti päivitettäviä ja rajapinnat esim. Palloliiton tietokantoihin varmistavat, että HJK voi halutessaan näyttää ajantasaista tietoa ennen peliä, pelin aikana ja sen jälkeen.
”Digitaalisten näyttöjen käyttöönotto päivittää Bolt Arenan ilmeen tähän päivään ja antaa mahdollisuuden välittää tunteita kentän laidalta myös stadionin ulkopuolelle. Diginäytöt ovat kuin avoimet ovet ja ikkuna meihin ja koko stadionille”, Luomaniemi jatkaa.
Outshinella tulevaa futiskautta odotetaan jo innostuneena. Diginäyttöjen pystyttämisen jälkeen yhteistyö jatkuu tulevaisuuden suunnitelmien ja tuotantojen kautta.
”Meille tämä yhteistyö on ollut jo heti alusta saakka tosi innostavaa, jaoimme heti saman ideologian. HJK on loistava esimerkki siitä, miten teknologia, tarinankerronta ja urheilun yhteisöllisyys voidaan yhdistää kaupunkitilassa kaikkia hyödyttävällä tavalla”, kiteyttää Kasper Tanninen, HJK-yhteistyön key account manager Outshinelta.
Uudenlainen tapa näkyä ja vaikuttaa
Digitaaliset sisällöt tempaavat kaupunkilaiset mukaansa koko tulevan kauden ajan ja tekevät seurasta näkyvän myös silloin, kun kentällä valot sammutetaan. Näyttöjen sisältöä hallitaan joustavasti yhdessä Outshinen tuotantotiimin kanssa.
”Digitaalisten näyttöjen reaaliaikaisuus, helppo muokattavuus ja mahdollisuus jatkossa myös liikkuvan kuvan tai erilaisten osallistavien sisältöjen tekemiseen avaa meille ihan uudenlaisia mahdollisuuksia niin HJK:n kuin koko Bolt Arenan näkökulmasta”, HJK:n viestintä- ja markkinointijohtaja Juho Hirvonen sanoo.
Vaikka kausi on vasta alussa ja fokus vahvasti tulevissa kotipeleissä, ideat ja ajatukset lentävät jo.
”Mikään ei estä meitä näkymästä laajemminkin Outshinen näytöillä ympäri kaupunkia. Nyt meillä on kumppani ja verkosto, jonka kautta tavoitamme kaupunkilaiset entistäkin paremmin. Aloitetaan nyt kuitenkin ottamalla kotikenttä haltuun myös diginäyttöjen kanssa. Tulevaisuus näyttää, missä kaikkialla Klubi vielä loistaakaan,” Hirvonen huikkaa ja kiirehtii jo seuraavaan palaveriin.

Lisätiedot:
Outshine:
Toimitusjohtaja Jani Lepistö
jani.lepisto@outshine.fi, 050 560 8425
Key Account Manager Kasper Tanninen
kasper.tanninen@outshine.fi, 050 505 6050
HJK:
Kaupallinen johtaja Sirja Luomaniemi
sirja.luomaniemi@hjk.fi, 040 575 0331
Viestintä- ja markkinointijohtaja Juho Hirvonen
juho.hirvonen@hjk.fi, 040 355 8967