Lehdistötiedote

Digitaalista ulkomainontaa tarjoavan Outshinen liikevaihto nousi lähes 5 miljoonaan – samalla tulos kehittyi erinomaisesti

Tampere-talo

Vuosi 2024 oli kotimaiselle digitaalista ulkomainontaa tarjoavalle Outshinelle vahvan kasvun ja kannattavuuden vuosi. Yrityksen liikevaihto nousi 4,84 miljoonaan euroon, kasvaen 56 % edellisvuodesta. Käyttökate (EBITDA) kipusi 1,7 miljoonaan euroon, eli yli 35 % liikevaihdosta.

Kasvu oli orgaanista ja tulos kertoo onnistuneista strategisista panostuksista niin osaamisen kuin mainosinventaarin kehittämiseen. Myös asiakkaille ja kumppaneille suunnatun itsepalvelualustan kehitykseen panostettiin entisestään.

"Tulos kertoo ennen kaikkea uusiin digitaalisiin innovaatioihin nojautuvan, skaalautuvan liiketoimintamallin pitkäjänteisestä ja määrätietoisesta kehittämisestä. Tästä on hyvä jatkaa kohti seuraavaa kasvuloikkaa", kommentoi Outshinen toimitusjohtaja Jani Lepistö.

Viime vuoden onnistuminen kertoo yhtiön tavoitteesta tehdä ulkomainonnasta entistäkin vaikuttavampaa ja älykkäämpää. Liikevaihdon kasvu on jatkunut tänä vuonna vahvana.

“Viime tilikauden liikevaihto on jo ylitetty tänä vuonna. Voitetut kilpailutukset mahdollistavat yhtiölle vahvan kasvun vuosiksi eteenpäin”, jatkaa Lepistö.

Voitot kilpailutuksissa Helsingissä ja Oulussa.

Helsinki Lasipalatsi

Outshine on digitaalisen ulkomainonnan asiantuntija, joka yhdistää ulkomainonnan, teknologian ja datan vaikuttavaksi kaupunkinäkyvyydeksi yli 60:llä paikkakunnalla.

Vuonna 2024 Outshine voitti Suomen suurimman ulkomainoskilpailutuksen arvokkaimmat osa-alueet ja aloitti yhteistyön Helsingin kaupungin kanssa lähes 11 vuoden mittaisella sopimuksella. Kasvua tuo myös Oulussa voitettu toinen merkittävä julkinen hankinta bussipysäkkikatosten mainosmyynnin yksinoikeudesta peräti 15-vuotiselle sopimuskaudelle.

Lisätiedot:
Jani Lepistö, toimitusjohtaja
jani.lepisto@outshine.fi
050 560 8425

[@portabletext/vue] Unknown block type "undefined", specify a component for it in the `components.types` prop