Helsinki siirtää kaupunkipyöräasemien ulkomainospaikat Outshinelle

Helsinki siirtää kaupunkipyöräasemien ulkomainospaikat Outshinelle

Helsingin kaupunkipyöräasemien ulkomainospaikat siirtyvät Outshinen hallintaan 1.4.2027 alkaen. Päätös tuo Outshinelle 62 uutta digipintaa ja vahvistaa Outshinen asemaa pääkaupungin kattavimpana katujen ulkomainosmediana yli 500 digipinnallaan.

Helsingin kaupunki on 5.12.2025 tehnyt päätöksen, jonka myötä kaupunkipyöräjärjestelmän yhteydessä olevat ulkomainospinnat siirtyvät Outshinen hallintaan 1.4.2027 alkaen. Kaupunkipyöräasemat tuovat verkostoon 36 uutta mainoslaitetta, yhteensä 62 digipintaa. Sopimus ulottuu vähintään vuoteen 2035 asti – optiona on vielä jatko vuoteen 2039.

Narinkkatori

Aiemmin kaupunkipyöräjärjestelmä on kilpailutettu kokonaisuutena, jolloin sekä kaupunkipyörien operointi että ulkomainospaikkojen hallinta ovat kuuluneet samaan sopimukseen. Nyt mainospinnat on irrotettu järjestelmästä, ja ne siirtyvät osaksi kaupungin ja Outshinen välistä laajempaa yhteistyösopimusta.

Tämä päätös selkeyttää markkinaa ja antaa mainostajille sen, mitä he ovat kaivanneet: kattavan, ennakoitavan ja laadukkaan digitaalisen ulkomainosverkoston, joka pysyy paikallaan ainakin seuraavat 10 vuotta.” Outshinen toimitusjohtaja Jani Lepistö sanoo.

Outshine verkosto

Muutoksen jälkeen Outshine hallitsee Helsingin katuja yli 500 digitaalisella ulkomainospinnalla. Kun mukaan lasketaan myös Espooseen vuosina 2025–2027 rakennettavat digipinnat, Outshine tavoittaa tulevaisuudessa laajasti pääkaupunkiseudun asukkaat ja vierailijat – yli 700 digipinnan voimin seuraavan vuosikymmenen ajan.

LISÄTIEDOT:

Jani Lepistö, toimitusjohtaja
jani.lepisto@outshine.fi
050 560 8425

Outshine on urbaanin ulkomainonnan suunnannäyttäjä, joka tuo brändit kaduille ja kuluttajien luokse näyttävästi, viimeisintä teknologiaa hyödyntäen.

2025
2024
2023
2022
2021