Logo

Outshine ja Artcrush määrittelivät suomalaisen katutaiteen uudelleen: Digitaalinen taide valtasi kaupunkien keskustat

Digitaalinen taide valtasi kaupunkien keskustat

"Digitaalinen mainonta on enemmän kuin perinteistä näkyvyyttä – se tuo kaduille elämää ja kulttuuria. Yhteistyössä Artcrushin kanssa muokkaamme Suomen kaupunkitilat avoimiksi, eläviksi näyttelytiloiksi, joissa taide sulautuu osaksi arkea. Tavoitteena ei ole vain näkyvyyden lisääminen, vaan vaikuttavuuden, vuorovaikutuksen ja kulttuurin ilosanoman levittäminen”, kertoo Outshinen toimitusjohtaja Jani Lepistö.


Suomen johtava digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) media Outshine ja kansainvälisesti tunnettu digitaalisen taiteen alusta Artcrush aloittavat ainutlaatuisen yhteistyön. Kumppanuus mullistaa suomalaisen kaupunkimaiseman tuomalla kuukausittain 30 valikoitua digitaalista taideteosta osaksi Outshinen valtakunnallista digitaalista ulkomainosverkostoa.

Uusinta tekniikkaa hyödyntävät digitaaliset näytöt sijaitsevat strategisesti vilkkaissa kaupunkikeskuksissa, liikenteen solmukohdissa ja valtaväylien varsilla. Yhteistyön tavoitteena on tuoda taide miljoonien ihmisten ulottuville, muuttaen kaupunkimaisemat ja arkiset työmatkat elämyksellisiksi kulttuurikokemuksiksi.

Taide kohtaa kaupunkitilan

Digitaalinen ulkomainonta (DOOH) on perinteisesti ollut kaupallisen viestinnän väline, mutta yhteistyö Artcrushin kanssa avaa sen täyden taiteellisen potentiaalin. Upottamalla vaikuttavaa, oivaltavaa ja visuaalisesti vangitsevaa digitaalista taidetta keskeisille paikoille, Outshine ja Artcrush tekevät luovuudesta kiinteän osan ihmisten arkea tuoden inspiraatiota yllättäviinkin ympäristöihin.

Globaali näyttämö taiteilijoille

Yhteistyö tarjoaa ainutlaatuisen alustan sekä nouseville että vakiintuneille taiteilijoille – niin Suomesta kuin maailmalta. Artcrushin kuratoidun valintaprosessin kautta taiteilijat saavat ennennäkemättömän näkyvyyden, esitellen teoksiaan maanlaajuisesti. Yhdistämällä taiteen ja teknologian Outshine ja Artcrush mullistavat käsityksen siitä, miten digitaaliset näytöt voivat toimia luovan ilmaisun välineinä.

"Olemme innoissamme laajentumisestamme maahan, joka tunnetaan paitsi innovaatioihin keskittyvistä toimialoistaan, myös rikkaasta taideperinnöstään. Odotamme innolla mahdollisuutta tuoda esille sekä perinteistä pohjoismaista estetiikkaa että nykyaikaisia tekijöitä, tuoden valoa ja taidetta – niin paikallista kuin kansainvälistä – Suomen kaduille ja ihmisille", toteaa Mathieu France, Artcrushin toimitusjohtaja.

Katseet eteen: Digitaalinen ulkomainonta taiteen mahdollistajana

Yhteistyö jatkuu vähintään vuoden 2025 loppuun saakka, ja sitä voidaan laajentaa erikoistoteutuksiin, kuten teemanäyttelyihin, taiteilijaprofiileihin, interaktiivisiin digitaalisiin installaatioihin ja kaupunkikohtaisiin kulttuurikokonaisuuksiin. Outshine ja Artcrush vievät digitaalisen ulkomainonnan mahdollisuudet uudelle tasolle ja luovat tulevaisuutta, missä julkiset tilat toimivat jatkuvasti kehittyvinä digitaalisen taiteen näyttelytiloina miljoonille ihmisille osana arkea.

Lisätietoja:
Jani Lepistö | CEO | jani.lepisto@outshine.fi
Mathieu France | CEO | peterpan@artcrush.com

Tietoa Outshinesta

Vuonna 2018 perustettu Outshine on Suomen johtava digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) media, joka uudistaa ulkomainonnan tulevaisuutta 100 % digitaalisella verkostollaan maanlaajuisesti. Innovaatioon, automaatioon ja dataohjautuvuuteen keskittyvä Outshine luo vaikuttavia ja dynaamisia brändikokemuksia kaupunkikeskuksissa, liikenteen solmukohdissa ja vilkkaasti liikennöidyillä alueilla. Outshine yhdistää teknologian, luovuuden ja yleisöymmärryksen tavalla, joka tekee ulkomainonnasta entistä tehokkaampaa, mitattavampaa ja inspiroivampaa.

Tietoa Artcrushista

Vuonna 2022 perustettu Artcrush.Gallery aloitti digitaalisen taiteen esittämisen kaupunkitilassa Brysselissä ja on laajentunut nopeasti ympäri maailmaa. Yhteistyössä innovatiivisten ulkomainosyhtiöiden kanssa Artcrush.Gallery on muuttanut julkisia tiloja tekemällä digitaalisista mainosnäytöistä eläväisiä taide-esityspaikkoja. Nykyään Artcrushin näyttelyitä voi nähdä 14 000 digitaalisella näytöllä 17 maassa ja neljällä mantereella.

Artcrush Tampere-talon mainospinnallaArtcrush Turun kauppatorin mainospinnalla
  • Mediaharjoittelija
    Mediaharjoittelija

    Outshine Oy etsii innokasta ja motivoitunutta mediaharjoittelijaa kuuden kuukauden harjoitteluun. Tämä on loistava tilaisuus alan opiskelijalle, joka haluaa kehittää taitojaan ja saada arvokasta työkokemusta.

  • Digitaalinen taide valtasi kaupunkien keskustat
    Outshine ja Artcrush määrittelivät suomalaisen katutaiteen uudelleen: Digitaalinen taide valtasi kaupunkien keskustat

    Suomen johtava digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) media Outshine ja kansainvälisesti tunnettu digitaalisen taiteen alusta Artcrush aloittavat ainutlaatuisen yhteistyön. Kumppanuus mullistaa suomalaisen kaupunkimaiseman tuomalla kuukausittain 30 valikoitua digitaalista taideteosta osaksi Outshinen valtakunnallista digitaalista ulkomainosverkostoa.

  • Kirsi Immonen
    Nimitysuutinen: Kirsi Immonen Outshinelle asiakkuuspäälliköksi

    Kirsi Immonen on nimitetty Outshinen myyntitiimiin asiakkuuspäällikön (Account Manager) rooliin. Kirsi tuo mukanaan vahvaa osaamista digitaalisesta markkinoinnista ja asiakaslähtöisyydestä. Kirsi on aiemmin työskennellyt yrittäjänä digitaalisen markkinoinnin parissa, markkinointipäällikkönä sähköautojen latauspalveluiden parissa. Viimeiset kahdeksan vuotta hän on toiminut vapaa-ajalla Tesla Club Finlandin tapahtumavastaavana, joista viisi vuotta yhdistyksen puheenjohtajana.

Outshine.fi käyttää evästeitä!

Käytämme sivustollamme evästeitä ja muita vastaavia tekniikoita. Evästeiden avulla kerätyn tiedon ansiosta voimme tarjota sinulle parempia palveluja käyttökokemuksen, mainonnan kohdentamisen ja sivuston toiminnan suhteen. Evästeitä käytetään myös kävijämittaukseen.

Haluatko sallia evästeet?