Dacian maahantuonti halusi nostaa neliveto-malliston tunnettuutta valituilla paikkakunnilla. Perinteisen ajallisen kohdennuksen sijaan viestien näkyminen liitettiin vallitsevaan keliin ja viestiä näytettiin vain kovan lumisateen jälkeen, kun nelivedosta on eniten hyötyä. Tämä kohdennus mahdollisti viestin oikea-aikaisuuden ja piti kampanjan kustannukset kohtuullisina.
"Oli mainiota, että kampanjan pystyi toteuttamaan hyvin joustavasti. Aineistot tehtiin valmiiksi odottamaan sopivia kelejä ja kampanjan sai sitten käynnistettyä nopealla varoitusajalla, kun sääennuste näytti sopivalta. Outshinen sivusto, mistä näki kampanjaan valitut näytöt tunnuslukuineen kartalla, oli meille hyödyllinen ja informatiivinen. Aineistojen toteutus haluttiin tehdä itse, mutta saimme Outshinen tuotannolta sparrausapua, että aineistomme varmasti toimivat tässä mediassa." Ann-Marie Purontaus, Dacia maahantuonti.
Kampanjan mainosvälineet valittiin asiakkaan kohderyhmän mukaan halutulla aluerajauksella. Asiakkalle oli tärkeää saada mainonta käyntiin oikean sään aikaan, joten mainokset suunniteltiin valmiiksi ja kampanja käynnistettiin dynaamisesti juuri oikeaan aikaan - nelivetokeleillä.
Digitaalisuus rikastaa perinteistä mediaryhmää uusilla mahdollisuuksilla
Digital out of home (DOOH) - eli digitaalinen ulkomainonta mahdollistaa viestinnän kuluttajille julkisissa tiloissa. Erona perinteiseen juliste- ja printtiviestintään, sisältöä voidaan ohjata dynaamisesti, muokata helposti ja jopa räätälöidä reaaliajassa esimerkiksi rajapinnasta saatavalla tuotetiedolla.
Dynaamisuudella voidaan tarkoittaa esimerkiksi:
-Viestin kohdentaminen paikkakunnittain
-Daypart, eli aamu-, päivä- tai iltakohdennus
-Viestin kohdentaminen kivijalan muutostöiden mukaisesti, esimerkiksi uuden myymälän avaus
-Viestin ohjaus ulkoisten tapahtumien mukaan, kuten keli tai vaikkapa urheilutapahtuman tulokset
-Juhlapäivien huomioiminen viestinnässä
-Nopea reagointi tuotteen saatavuuteen
Digitaalisuus mahdollistaa uusia mahdollisuuksia myös aineistotuotantoon. Videot, animoinnit ja integraatiot taustajärjestelmiin avaavat uusia keinoja välittää viestissä tunnetta ja sisältöä monipuolisesti. Tutkimusten mukaan erityisesti isot digitaaliset pinnat luovat mieleenpainuvia muistijälkiä.
Outshine on suomalainen palveluyhtiö, jonka toiminnan sydän on digitaalinen näyttöteknologia. Meitä inspiroivat nopeat tulokset, joita voimme digitaalisilla näytöillä asiakkaillemme toimittaa. Visiomme on olla maailman innovatiivisin ja asiakaskeskeisin ulkomainostoimija ja isoista digitaalisista mainosnäytöistä koostuva verkostomme tavoittaa valtakunnallisesti ympäri Suomea