Loiston vuodet:

Outshinen matkassa

  • test

    2018: Valot päälle

    Outshine perustettiin vuoden alussa, Janin keittiönpöydän ääressä. Ensimmäinen digitaalinen mainosnäyttö nousi Helsinkiin. Jo ensimmäisen vuoden aikana digipintoja ilmestyi mm. Stockmannin kulmalle ja Svenska Teaternin kylkeen. Ensimmäinen tilikausi päätettiin voitollisesti: liikevaihtomme vuonna 2018 oli 716 000 €.

  • test

    2019: Kasvun ensiaskeleet

    Keittiöstä siirryttiin vihdoin oikeaan toimistoon, Helsingin rautatieasemalle. Ydinjoukko alkoi muotoutua: Vitali ja Kasper liittyivät tiimiin. Kasvu kiihtyi ja liikevaihto ylitti ensimmäisen kerran miljoonan euron rajapyykin.

  • test

    2020: Haasteet muuttuvat mahdollisuuksiksi

    Koronavuosi jarrutti vauhtia, mutta ei visiota. Kehitimme omaa inventaariamme, mm. Pohjois-Suomen diili toi noin 50 isoa digitaalista mainospintaa Outshinelle. Halu rakentaa vahvasti digitaalista palvelukonseptia sai vauhtia, kun Business Finlandin tuella aloitimme uuden digitaalisen suunnittelutyökalun kehityksen. Siitä nykyinen suunnittelutyökalumme sai alkunsa.

  • test

    2021: Panostusten vuosi

    Ulkopuolisen softakumppanin kanssa toteutettu ensimmäinen versio suunnittelutyökalusta sai asiakkailta hyvää palautetta. Päätimme sijoittaa yli 700 000 € ohjelmistokehitykseen ja rakensimme oman devaustiimin: mukaan liittyivät Heikki, Henry ja Aapo sekä Jyrki graafiseksi suunnittelijaksi. Samalla omistuspohja laajeni: Outshine ei ollut enää yhden, vaan viiden asiantuntijan omistama yritys. Solmimme merkittäviä kumppanuuksia mm. Nokia Arenan ja Tampere-talon kanssa. Liikevaihto 1,1 M€, käyttökate 2,6 %.

  • test

    2022: Näkyvyyttä ja vaikuttavuutta

    MM-kisojen alla Tampereelle asennettiin Pohjoismaiden suurimpiin kuuluva mainosnäyttö Tampere-talon julkisivuun. Paikallismyynti vahvistui ja inventaari kasvoi: Oulun Rotuaari, Jyväskylän keskusta… Mukaamme alkoi tulla myös mediatoimistoasiakkaita. Liikevaihto 2,3 M€, käyttökate 9,2 %.

  • test

    2023: Lisää loistetta

    Jenny liittyi tiimiin, devaustiimi vahvistui ja kehityspanostuksia jatkettiin. Voitimme Suomen suurimman ulkomainonnan kilpailutuksen Helsingissä – se oli yksi ehdottomista kohokohdista! Uudistimme myös aineistojen toimitusmallin ottamalla käyttöön tv-mediasta tutut suojarajat, mikä teki kampanjoiden toteutuksesta entistä sujuvampaa. Liikevaihto nousi 3,1 M€, käyttökate 17,9 %.

  • test

    2024: Helsinki haltuun

    Helsinki-sopimus toi mukanaan massiiviset valmistelut: lupaprosessit, maastoselvitykset, sähköinfra, tehdasvierailut ja paljon muuta. Sopimuksen rakennusvaihe alkoi 1.8. – ja heti ensimmäisenä päivänä käynnistimme 14 mainospintaa. Vuoden loppuun mennessä rakensimme yli 200 digitaalista pintaa, muodostaen Helsingin kattavimman ulkomainosverkoston. Liityimme ensimmäisenä suomalaisena yrityksenä alan kansainväliseen WOO-järjestöön ja osallistuimme yhteismitallisuushankkeeseen. Liikevaihto 4,8 M€, käyttökate 35,2 %.

  • test

    2025: Uuden luvun kynnyksellä

    Vuosi on vasta vauhdissa, mutta liikevaihdossa on jo ylitetty edellisen vuoden kokonaisluku. Rakentamisen ja asiakkuuksien osalta olemme siirtyneet uudelle tasolle – kasvun dynamiikka näkyy jokaisessa päätöksessä ja digipinnassa.