Logo

Suomen ulkomainosmarkkinan suurimmat toimijat lanseeraavat uuden yleisömittausjärjestelmän.

AU Data

Suomen ulkomainosmarkkinan suurimmat toimijat lanseeraavat uuden yleisömittausjärjestelmän.

Clear Channel Finland, JCDecaux Finland, Mediateko, MEKS ja Outshine ovat solmineet yhteistyösopimuksen ulkomainonnan yleisömittaushankkeesta. Hankkeen ansiosta Suomen mediamarkkinaan saadaan ulkomainonnan yhteinen, reaaliaikainen yleisömittausvaluutta staattiselle sekä digitaaliselle ulkomainonnalle. Hanke käynnistyy kesän 2024 aikana, ja yleisömittauksen tuottamia lukuja saadaan ulkomainosyhtiöiden, mediatoimistojen ja mainostajien käyttöön vuonna 2025. Mittauksen toteuttavana alihankkijana toimii tanskalainen analytiikkayhtiö AllUnite A/S, joka on erikoistunut ulkomainonnan mittaamiseen.

Hankkeen omistavat sopimuksen tehneet viisi ulkomainosyhtiötä ja hankkeen koordinoijana toimii Media Audit Finland. Lisätietoja ja tarkennuksia hankkeen edistymisestä ja aikatauluista saadaan syksyn 2024 aikana.

  • Kirsi Immonen
    Nimitysuutinen: Kirsi Immonen Outshinelle asiakkuuspäälliköksi

    Kirsi Immonen on nimitetty Outshinen myyntitiimiin asiakkuuspäällikön (Account Manager) rooliin. Kirsi tuo mukanaan vahvaa osaamista digitaalisesta markkinoinnista ja asiakaslähtöisyydestä. Kirsi on aiemmin työskennellyt yrittäjänä digitaalisen markkinoinnin parissa, markkinointipäällikkönä sähköautojen latauspalveluiden parissa. Viimeiset kahdeksan vuotta hän on toiminut vapaa-ajalla Tesla Club Finlandin tapahtumavastaavana, joista viisi vuotta yhdistyksen puheenjohtajana.

  • Ulkomainonnan kasvu
    Ulkomainonta kasvaa ennätystahtia – hyödynnä Outshinen uudet mahdollisuudet

    Syyskuussa ulkomainonta nousi kolmanneksi suurimmaksi mediaryhmäksi, heti television ja verkkomedian jälkeen (Kantar). Kasvuvauhti on huimaa: ulkomainonnan osuus mediamainonnasta kasvoi 19,4 % viime vuoden syyskuuhun verrattuna ja kattaa jo 12,6 % koko mediamainonnasta.

  • Greetings from Oulu
    Outshinelle Oulun kattavin verkosto 15 vuoden ajaksi!

    Outshine valloittaa Oulun pysäkkikatosten mainospaikat voitettuaan kaupungin järjestämän kilpailutuksen peräti 15-vuotiselle sopimuskaudelle. Outshine tarjoaa alueen kattavimman ulkomainonnan verkoston ja vahvistaa asemaansa tavoittavimman digitaalisen ulkomainonnan myyjänä. “Tuomme markkinoille Oulun kattavimman digitaalisen ulkomainonnan tuotteen. Mainostajat voivat hyödyntää pintoja yhdellä aineistokoolla, kuten myös Helsingissä”, kertoo Outshinen toimitusjohtaja Jani Lepistö.

Outshine.fi website uses cookies!

We use cookies and other technologies in our website. We use cookies to personalise content and analyse our traffic.

Would you like to allow cookies?