Helsingin ja Outshinen sopimuskausi alkoi tänään 1.8.2024. Ensimmäiset neljätoista (14) uutta digitaalista ulkomainospintaa ovat jo rakentuneet ja uusia laitteita pystytetään kovaa tahtia usean tiimin voimin. Työt edistyvät ennakoitua nopeammin ja virrat kytketään päälle vielä tänään.
“Elokuun lopussa uusia digipintoja on jopa yli 100. Maailman moderneimpaan ulkomainosteknologiaan voi tutustua ensimmäisenä Mannerheimintiellä Oopperalta keskustan suuntaan”, kertoo Outshinen toimitusjohtaja Jani Lepistö.
Mannerheimintiellä mainoksia voi bongailla jopa tänään illalla tai huomenna. Seuraamalla Outshinea somessa varmistat kuulevasi tähän ja muihinkin projekteihin liittyvistä uutisista ensimmäisten joukossa.
Ulkomainosmarkkina kehittyy: Helsingistä digin edelläkävijä
Aiemmin sijoituspaikkoja hallinnoi Clear Channel. Ennen pinnoista 40 oli digitaalisia ja 400 staattisia. Outshine muuttaa kaikki paperit digitaalisiksi ja rakentaa Helsingin katujen kattavimman verkoston. Digipintojen määrä yli kymmenkertaistuu avaten mainostajille huikeita uusia mahdollisuuksia.
“Laitteet ovat Suomessa ja asennuksia tehdään usean tehokkaan tiimin voimin. Kriittiset valmistelut, kuten sähkö on hoidettu ja mainostajat pääsevät hyödyntämään uutta inventaariamme heti tästä päivästä alkaen”, kertoo Jani Lepistö.
Syyskuun lopulla uutuuspintoja on jopa 190 ja verkostosta tulee ensi vaiheen valmistuttua 444 digipinnan laajuinen. Sopimukseen sisältyy optio myös uusien paikkojen hakemisesta ja Outshinen tavoitteena on vahvistaa verkostoa entisestään sopimuskauden aikana.
Kilpailutus mahdollisti pitkän sopimuksen
Helsingin kaupungin ulkomainonnan operaattoriksi ajalle 1.8.2024 - 31.3.2035 valittiin kilpailutuksen perusteella kaksi kotimaista yritystä. Kantakaupungin alueella katumainostauluista ja mainospilareista vastaa jatkossa Outshine Oy. Aiempi operaattori Clear Channel on purkanut vanhat laitteet kaduilta ja ensimmäiset 14 pintaa ovat rakentuneet Mannerheimintielle.
Uuden sopimuskauden myötä yleisillä paikoilla olevat mainoslaitteet vaihtuvat lukuun ottamatta julkisen liikenteen pysäkkejä ja kaupunkipyörien mainospaikkoja. Uusissa mainoslaitteissa voidaan käyttää myös liikkuvaa kuvaa ja sopimukset nostavat merkittävästi kaupungin saamia mainostuloja.
Tulokset muuttavat digitaalisen ulkomainonnan markkinatilannetta valtavasti, sillä Outshine Oy:n mainosnäyttöverkostosta tuli Helsingin katukuvan kattavin, minkä lisäksi tavoitamme suomalaiset valtakunnallisesti Helsingistä Ivaloon sataprosenttisesti digitaalisella verkostolla.
“Nyt varteenotettavia ulkomainonnan toimijoita on enemmän kuin kaksi. Päättäjät ovat tunnistaneet muutoksen muissakin kaupungeissa ja yleisten paikkojen ulkomainonnan kilpailutuksia on luvassa lähivuosina runsaasti. Kasvumahdollisuudet ovat valtavat ja tähtäämme voittoon myös muissa kisoissa”, kertoo toimitusjohtaja Jani Lepistö Outshinen tulevista suunnitelmista.
Varaa paikkasi heti!