Maailman suurin mikroliikkuvuuspalveluiden tarjoaja TIER ja helsinkiläinen Outshine Oy ovat tehneet sopimuksen yhteiskäyttöisten sähköpotkulautojen sekä -pyörien mainosmyyntiin liittyen. Sopimus takaa Outshinelle yksinoikeuden ensimmäistä kertaa Suomen katukuvaan lanseerattavien mainospintojen mainosmyyntiin.
- 16 kaupunkia ja yli 40 000 uutta mainospintaa kattava uutuusverkostomme tarjoaa mainostajalle huikean mahdollisuuden paikalliseen tai valtakunnalliseen kampanjointiin. TIER on alansa edelläkävijä ja yhteistyömme avulla Outshinen ulkomainosinventaari tarjoaa mainostajalle entistä monipuolisempia vaikuttamismahdollisuuksia, kertoo Outshine Oy:n toimitusjohtaja Jani Lepistö.
Maailman johtavana mikroliikkuvuuspalveluiden tarjoajana TIERin tavoitteena on muuttaa liikkuvuutta pysyvästi, keskittymällä turvallisen, edullisen ja kestävän liikkumisratkaisun tarjoamiseen. TIERillä on vahva rooli kaupunkien ilmastotavoitteiden saavuttamisessa. Suomen TIER-verkosto kattaa 16 kaupunkia ja noin 20 000 sähköistä ajoneuvoa . Kussakin sähköpotkulaudassa sekä -pyörässä on kaksi mainospintaa, joten mainospintojen yhteenlaskettu määrä on yli 40 000 kappaletta. Vuonna 2022 TIERin pyörillä ja sähköpotkulaudoilla ajettiin yli 100 miljoonaa matkaa maailmanlaajuisesti. Yhteiskäyttöisiä ajoneuvoja käytetään monipuolisesti työ-, koulu- ja vapaa-ajan matkojen taittamiseen.
- TIER on toiminut Suomessa vuodesta 2019 lähtien ja olemme saaneet useita yhteydenottoja yrityksiltä ja brändeiltä, jotka ovat olleet kiinnostuneita mainostamaan kalustomme pinnoilla. Halusimme löytää kumppanin, joka pystyy palvelemaan ammattitaidolla mainostilasta kiinnostuneita yrityksiä. sanoo TIER Mobility Finland Oy:n Aluepäällikkö Juho Lindgren.
Sähköpotkulautojen ja -pyörien mainospinnat lanseerataan Suomeen ensimmäistä kertaa 2023 kaudelle, mutta esimerkiksi Saksassa, Isossa Britanniassa sekä Puolassa pinnat ovat jo mainostajien aktiivisessa käytössä. Pintojen tehoa on tutkittu Saksan Leipzigissa ja tutkimuksen mukaan yhteiskäyttöisten ajoneuvojen mainontaa pidetään nykyaikaisena (88 %), helposti ymmärrettävään (86 %) sekä tykättynä (82 %). Tutkimuksen mukaan kahden kuukauden ajan mainostetun tuotteen tunnettuus oli kasvanut 38 %. Lähde: INNOFACT AG, N=810
Suomeen lanseerattavat tuotteet ovat:
sähköpotkulautojen kyljet
sähköpotkulautojen akkujen tarroitukset
sähköpotkulautojen puhelintelineen brändäys
sähköpyörien takalokasuojat sekä puhelinteline
Tuotteet tavoittavat sekä ohikulkevan liikenteen että TIERin käyttäjät. Uudet mainosvälineet saapuvat katukuvaan TIER-kauden alkaessa lähiviikkoina. Mainospinnat ovat saatavilla kauden loppuun asti. Näkyvyyttä voi ostaa niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.
Sopimus astuu voimaan heti. Outshinen mainosmyynti on jo käynnistynyt. Kerromme mielellämme lisää mainosmahdollisuuksista sekä ulkomailla hyväksi havaituista toteutuksista.
Lisätietoja:
Jani Lepistö
toimitusjohtaja, Outshine Oy
050 560 8425, jani.lepisto@outshine.fi
Juho Lindgren
Aluepäällikkö, TIER Mobility Finland Oy
+358 400 832 340, juho.lindgren@tier.app
[@portabletext/vue] Unknown block type "undefined", specify a component for it in the `components.types` prop