Logo

Outshinelle yksinoikeus TIER Mobility Finlandin yhteiskäyttöisten ajoneuvojen mainosmyyntiin

Tier sähköpolkupyörä

Maailman suurin mikroliikkuvuuspalveluiden tarjoaja TIER ja helsinkiläinen Outshine Oy ovat tehneet sopimuksen yhteiskäyttöisten sähköpotkulautojen sekä -pyörien mainosmyyntiin liittyen. Sopimus takaa Outshinelle yksinoikeuden ensimmäistä kertaa Suomen katukuvaan lanseerattavien mainospintojen mainosmyyntiin.

- 16 kaupunkia ja yli 40 000 uutta mainospintaa kattava uutuusverkostomme tarjoaa mainostajalle huikean mahdollisuuden paikalliseen tai valtakunnalliseen kampanjointiin. TIER on alansa edelläkävijä ja yhteistyömme avulla Outshinen ulkomainosinventaari tarjoaa mainostajalle entistä monipuolisempia vaikuttamismahdollisuuksia, kertoo Outshine Oy:n toimitusjohtaja Jani Lepistö.

Maailman johtavana mikroliikkuvuuspalveluiden tarjoajana TIERin tavoitteena on muuttaa liikkuvuutta pysyvästi, keskittymällä turvallisen, edullisen ja kestävän liikkumisratkaisun tarjoamiseen. TIERillä on vahva rooli kaupunkien ilmastotavoitteiden saavuttamisessa. Suomen TIER-verkosto kattaa 16 kaupunkia ja noin 20 000 sähköistä ajoneuvoa . Kussakin sähköpotkulaudassa sekä -pyörässä on kaksi mainospintaa, joten mainospintojen yhteenlaskettu määrä on yli 40 000 kappaletta. Vuonna 2022 TIERin pyörillä ja sähköpotkulaudoilla ajettiin yli 100 miljoonaa matkaa maailmanlaajuisesti. Yhteiskäyttöisiä ajoneuvoja käytetään monipuolisesti työ-, koulu- ja vapaa-ajan matkojen taittamiseen.

- TIER on toiminut Suomessa vuodesta 2019 lähtien ja olemme saaneet useita yhteydenottoja yrityksiltä ja brändeiltä, jotka ovat olleet kiinnostuneita mainostamaan kalustomme pinnoilla. Halusimme löytää kumppanin, joka pystyy palvelemaan ammattitaidolla mainostilasta kiinnostuneita yrityksiä. sanoo TIER Mobility Finland Oy:n Aluepäällikkö Juho Lindgren.

Sähköpotkulautojen ja -pyörien mainospinnat lanseerataan Suomeen ensimmäistä kertaa 2023 kaudelle, mutta esimerkiksi Saksassa, Isossa Britanniassa sekä Puolassa pinnat ovat jo mainostajien aktiivisessa käytössä. Pintojen tehoa on tutkittu Saksan Leipzigissa ja tutkimuksen mukaan yhteiskäyttöisten ajoneuvojen mainontaa pidetään nykyaikaisena (88 %), helposti ymmärrettävään (86 %) sekä tykättynä (82 %). Tutkimuksen mukaan kahden kuukauden ajan mainostetun tuotteen tunnettuus oli kasvanut 38 %. Lähde: INNOFACT AG, N=810

Suomeen lanseerattavat tuotteet ovat:

sähköpotkulautojen kyljet

sähköpotkulautojen akkujen tarroitukset

sähköpotkulautojen puhelintelineen brändäys

sähköpyörien takalokasuojat sekä puhelinteline

Tuotteet tavoittavat sekä ohikulkevan liikenteen että TIERin käyttäjät. Uudet mainosvälineet saapuvat katukuvaan TIER-kauden alkaessa lähiviikkoina. Mainospinnat ovat saatavilla kauden loppuun asti. Näkyvyyttä voi ostaa niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Sopimus astuu voimaan heti. Outshinen mainosmyynti on jo käynnistynyt. Kerromme mielellämme lisää mainosmahdollisuuksista sekä ulkomailla hyväksi havaituista toteutuksista.

Lisätietoja:

Jani Lepistö

toimitusjohtaja, Outshine Oy

050 560 8425, jani.lepisto@outshine.fi

Juho Lindgren

Aluepäällikkö, TIER Mobility Finland Oy

+358 400 832 340, juho.lindgren@tier.app

Tier escootersTier mapTier bikeTier
[@portabletext/vue] Unknown block type "undefined", specify a component for it in the `components.types` prop
Tier
  • 30 Exclusive Artworks Exhibited Monthly on Outshine’s Digital Network
    Outshine and Artcrush Join Forces to Transform Finland’s Urban Spaces with Digital Art

    Helsinki, February 3, 2025 – Outshine, Finland’s leading digital out-of-home (DOOH) media company, is proud to announce a groundbreaking collaboration with Artcrush, the renowned digital art platform. This partnership will reimagine Finland’s public spaces, seamlessly integrating 30 curated digital artworks each month into Outshine’s extensive nationwide network.

  • Outdoor Advertising is Growing at Record Pace
    Outdoor Advertising is Growing at Record Pace – Leverage Outshine’s New Opportunities

    In September, outdoor advertising became the third-largest media group in Finland, right behind television and online media (Kantar). The growth rate is remarkable: the share of outdoor advertising in total media advertising increased by 19,4% compared to last September, now accounting for 12,6% of the entire media advertising market.

Outshine.fi website uses cookies!

We use cookies and other technologies in our website. We use cookies to personalise content and analyse our traffic.

Would you like to allow cookies?